tisdag 4 januari 2011

Paltkoma!

Sitter här i soffan och gosar med båda hundarna. Paltkoman har kommit på besök och jag orkar verkligen inte något just nu. Så vi gosar lite till innan det är dags för en promenad.

Idag har vi varit i Pålsjö med pappa och Mia. Gick upp om hästgården och runt alla hagarna i hopp om att hägnet skulle va ledigt när vi kom tillbaka. Men nä då....samma tant som var där när vi kom första gången var fortfarande kvar (typ 30 min hade vi promenerat) med en annan tant. Å dom gjorde klart för oss att dom inte tänkte gå därifrån än på en stund. Så jag droppade pappa i stan och så åkte Mia och jag upp till Bruces skog och lät hundarna springa i det stora hägnet på ängen istället. Iriz och Hilda sprang på lite och Brus gjorde så gott han kunde. Nosade mest runt, han var ganska trött efter promenaden. Inte så konstigt iofs eftersom han knappt rört sig på 4 veckor.
Så efter nästan 2 timmar utomhus så somnade han gott när vi kom hem.

Han sov nån timme och sen så klippte jag honom. Så nu ser man verkligen hur mycket vikt han har tappat. Men han är fin, inte alls för smal. Nu ska vi bara hålla den vikten på honom. Men han får ta det lugnt till våren kommer, sen ska vi dra igång ordentligt igen. Hoppas att vi reder ut lite agility på hobbynivå. Men det tror jag nog.

Men nu ska jag återgå till att fnatta Brus i öronen.....det gillar han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar