tisdag 11 januari 2011

Lediga tisdag!!!!

De e grymt skönt med lediga tisdagar!!! Det brukar innebära sovmorgon, men i morse ville Iriz absolut inte sova till klockan ringde. Hon väckte oss (mig och Brus) typ halv åtta....en hel timme innan klockan tänkte ringa. Men jag kämpade mig kvar i sängen, även om det inte blev så mycket sovit. 8,20 så fick jag gå upp för då ville hon gå ut och kissa.
Hon skvätter över allt nu....säkert 4-5 ggr / promenad. Jag tror minsann att det är löp på gång. Det hade varit toppen om hon ville börja löpa nu....så att hon är färdig till Linköpingshelgen i februari. Annars kan hon inte följa med dit, då blir ju stackars Balder helt tokig. Å det ska vi inte utsätta honom för, inte henne heller för den delen. Skulle fallet vara så att hon fortfarande löper då, så får jag väl se om någon trevlig vän vill ta sig an henne en helg.

Idag ska julen städas ut här hemma. Kommer helt klart sakna min supersöta julgran. Men det ska bli skönt att få ordning på allt här hemma igen. Saker ska tillbaka till sin vanliga plats. Så det blir till å städa ordentligt idag. Helst ska jag hinna med att moppa golvet med, men vi får se vad som hinns med.

Nu ska jag hoppa i duschen så jag slipper stressa. Ska ta en promenad med Rebecca, Ellen och Stewie kl. 11. Får se om det är mindre is på gatorna hemma hos dem än det är här. För här hemma är det helt livsfarligt att försöka gå på en promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar