torsdag 6 januari 2011

Typ snöstorm!

Jag som hade planerat att gå en riktigt lång promenad med hundarna i Bruces idag. Det får bil en annan dag. För när vi var ute på morgonrundan så insåg jag att det låg lite väl mycket drivor över allt som Brus hade en aning kämpigt att ta sig igenom. Å så vill jag dessutom helst inte ut och köra i onödan i det här vädret.
Så det blir till att titta på skidor om en timme istället. Men innan dess så ska jag städa av toan lite och diska undan disken.
Sofie kommer hit och passar hundarna när jag ska jobba ikväll. Skönt att slippa köra ut till Vallåkra idag. Imorgon ska hundarna vara hos mamma både när jag jobbar och är hos frissan.
Ska bli sjukt skönt att sätta sig hos frisören imorgon lunch. Dags för en ny(gammal) frisyr och lite färg. Ser jag fram emot.

Hundarna ligger och softar på varsitt håll här nu. Brus i korgen och Iriz i soffan. Så allt är som det brukar. Brus är rätt så nöjd nu kan man säga, när han slipper tratten. Han tuggar massor med tuggisar och har inatt passat på att sova under täcket. Precis hela natten har han sovit i sängen, mysigt som tusan! Det är första natten han slipper tratten, så då är det ok att han sover under täcket.

Nä, dags att klä på sig nåt annat än pyjamas....eller kanske man skulle ta en dusch först?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar