fredag 12 november 2010

Inte ens Iriz kan smygäta chips!

Nä.....så är det faktiskt! Inte ens Iriz kan smygäta chips! Smet iväg en sväng in på toa nyss och Iriz låg i soffan och sov. Sa till henne precis innan jag lämnade soffan att hon inte skulle äta chips ur skålen på bordet under tiden jag var borta. Kanske jag gav henne idén då.....för rätt som det är så hör jag hur det knastrar inne från vardagsrummet...... När jag kommer tillbaka in i vardagsrummet ligger lilla söta Iriz i soffan och försöker se oskyldig ut. Något som hon aldrig lyckas med.....hon ser alltid lika skyldig ut! Hon vet precis vad hon gjort för nåt som hon inte får lov att göra! Men inte kan man bli arg på henne för det....hon är ju så söt!!

Sitter och lyssnar på Spotify nu. Brolles nya låt "Lovers Battelfield" är riktigt bra. Den kan klättra in på listan av personliga favoriter. Men jag gillar versionen han gjorde i Nyhetsmorgon ännu bättre. Lugn och mysig!! Försöker hitta på hans hemsida http://www.brolle.se om han kommer neråt Skåne och lirar nåt inom en ganska snar framtid, men jag hittar inte det. Men, jag ska självklart hålla tummarna för det. Hade varit najs och gå på en liten spelning med bara Brolle. Tyckte han var den mest sevärda under Ladies Night kvällen, även om de andra var lysande med! Såg idag att vi har en av hans skivor på jobb, en samlingsplatta, funderar skarpt på att faktiskt köpa den. Tror att den kan vara riktigt bra!

Nä, om man skulle ta och ge sig ut med vovvisarna en sista runda, för säkerhets skull. Vore trist om det hände en olycka inne inatt bara för att jag inte pallat gå ut med dom. Mest för Iriz skull då förstås, men Brus brukar inte klaga på att få en sista kisserunda innan det är dags för sängen.
Hoppas på någorlunda hyffsat väder imorgon (=uppehåll) för då åker nog kameran fram på en liten skogstur. Det var längesen jag fotade, så det kliar lite i fingrarna nu! Kanske att det kan bli lite agility imorgon eftermiddag med. Vi behöver träna däcket och bakombyten lite till. Å Iriz kanske kan få ett litet godisspår.

Det där med fotandet ja.....det har blivit mindre av det på sista tiden. Ingen volleyboll för mig i år ju, vilket innebär mindre fotande. Men visst vill jag fortfarande fota, men det blir mer hundar då. Fast det är nästan roligare att fota hundar än volleyboll. Skulle vilja uppdatera mitt kamerahus, men det har jag absolut inte råd med nu. Blir något att spara till. Min lilla Nikon D40 får funka än så länge. Uppdateringen till ett bättre hus får komma när det finns pengar över helt enkelt. Nä, får helt enkelt fundera på vad för foton jag ska ta imorgon då. Det är rätt så kul att arrangera bilder med Brus, för han blir ju kvar om man säger till honom. Iriz har inte fattat det det än, hon kan inte sitta kvar hon. Men det ska vi nog lära henne med så att det går att arrangera lite bilder på henne med. Så om någon har några tips på vad för foton man kan arrangera så ge mig dom!!! Behövder alltid tips ju!! Eller om någon vill låna ut sin vovve för en fotostund. Kul att fota andras hundar med.

Nä, kisserunda med vovvarna var det ja!! Å sen sängen!!!

Natti natti vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar