måndag 22 november 2010

Brrr....värm mig!!

19.15 gav Jennica och jag mig iväg på en kvällspromenad med hundarna. Väl påpälsade med varma kläder och reflexer upp över öronen. Vilket skitväder det blev just när vi skulle ge oss iväg. Snöblandat regn i början och blåst från alla håll. Kallt som tusan. Men vi knatade vidare och det snöblandade regnet blev mer och mer likt snö. Fortfarande plusgrader ute, så det blev bara blött. Ca 1h senare släppte vi vovvisarna i Jennicas trädgård och Irz lekte som en tok med Nitro. Rätt va de va så kom dom för nära Gimli som blev jättearg och tryckte ner Iriz ordentligt. Alla som sett Iriz bli tillsagd av en annan hund vet att hon blir platt som en pannkaka.....hon ger sig utan fajt varje gång. Gimli tog i lite väl mycket tyckte Iriz, å så va det färdiglekt för idag. Iriz och Nitro leker mer och mer nu för tiden. Lillfisan har tuffat till sig ordentligt, det ska vi nog tacka Embla för (dagmattes schäfertik), och leker tuffare och tuffare med Nitro vilket han gillar skarpt.

Ungefär 20.40 klev vi in i lägenheten igen. Alldeles dyngsura alla 3. Men det var ändå en bra promenad, trevligare med sällskap när vädret är riktigt mycket skit.
Nu sitter jag här i soffan med långkalsongerna på fortfarande och filten över mig. Har precis ätit klämmemackor och dricker te. Blir en dusch strax för att få upp värmen ordentligt igen. Hundarna ligger på varistt håll och sover. Brus i sin korg och Iriz i fåtöljen, så allt är som det brukar.

Pratade med min lilla mormor idag. Hon funderar på ett halsband från http://www.dafnedesign.se Där finns ju alltid massor att välja på, så jag hoppas att hon hittar nåt fint. Ringde henne mest för att försöka övertala dem att komma ner till Skåne över jul. Dom hade visst pratat om det i helgen när mamma och pappa var uppe. Så jag tänkte att jag skulle tjata lite till..... ; ) Jag hoppas att dom kommer ner, det var längesen. Vill ju träffa Balder igen! Även om det blir meck med 3 hundar och Brus och Balder kommer vara delade hela tiden typ, så hade det varit skoj om dom kom ner. Balder blir så glad när man träffar honom....å Iriz gillar alla hundar så det skulle vara himla skoj. Dom kunde få leka i hägnet alla 3. Hade dom gillat tror jag!

Nä, nu duschen. Sen, bädda rent i sängen. Sist, bädda ner mig i sängen! Ledigt imorgon, ingen träning med Mia, så det innebär sovmorgon (om jag kan övertala Iriz att inte gå upp före 8).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar