tisdag 16 november 2010

Äntligen har jag fått rätt på datorn!

Det är helt sanslöst vad handikappad man känner sig när datorn inte funkar! Irriterande var det med när jag inte kunde logga in på min egen dator. Men, med hjälp av HP support, så fick jag veta hur jag skulle lösa problemet. Tanken hade slagit mig att man kunde göra så, men jag visste bara inte hur man skulle göra. Men det talade vänliga HP support om för mig....å vips så va problemet löst. Så nu sitter jag här och surfar järnet!!

Har inte gjort speciellt mycket idag. Mia kunde inte träna idag, så vi tog sovmorgon. En 25 min morgonrunda blev det innan det var dags för frukost. Hade en tid hos optikern på förmiddagen. Vovvarna fick vara ensamma hemma då. Första gången jag lämnade dem en timme själva sen jag fick Iriz. In i sovrummet, galler innanför dörren, stäng dörren och så radion på utanför. Det skälldes då inte när jag åkte. Skälldes som tusan när jag kom hem. Hörde dock inte nåt förrän jag kom upp och satte nyckeln i min egen dörr. Då skällde hon. När jag öppnade sovrumsdörren så klämde jag Iriz. Hon hade puttat på gallret och tagit sig in emellan dem och dörren (2 galler som stod som ett v vid dörren). Inget var söndertuggat, dock har hon krafsat på dörren så där är lite repor i den. Inte så det stör, men det kommer man ju få stå för när man väl flyttar härifrån en dag. Henrik ska fixa en plastfilm till mig som man kan sätta på dörren för att den ska skyddas lite nästa gång hon krafsar på den. Vet dock inte hur mycket det har skällts som sagt. Tänkte att jag skulle höra med Gösta och Maj-Britt nästa gång jag träffar dem om de hört nåt. Ska tilläggas att jag hade satt en lapp i trappan så att grannarna skulle vara förberedda på lite oväsen.
Jag kommer faktiskt att börja lämna henne ensam hemma när jag ska åka och handla i fortsättningen. På nåt sätt måste hon lära sig att det inte är hela världen att vara ensam hemma en liten stund. Så vi får se hur det går med det. Men det känns positivt nu i alla fall, även om det kommer att ta lång tid.

Men det gick bra hos optikern i alla fall. Nya glasögon beställda, blev de bågarna jag provade ut i lördags. Provade inte ens fler idag....det känns som om de jag valt blir perfekta. Till det blir det engångslinser. Eftersom jag har svårt med linserna på jobbet nu, så blir det bara linser vid speciella tillfällen i fortsättningen. Typ när det är hundträning å så.

Har möblerat om i sovrummet idag. Blev helt enkelt att jag möblerade tillbaka det som det var innan. Börjar bli kallt ute nu och eftersom sängen stått för elementet så har inte värmen spridit sig optimalt. Så jag flyttade tillbaka. Den enda nackdelen med detta är att Iriz inte kan titta ut genom fönstret längre. Men så får det vara helt enkelt.

Nu ska jag surfa in på IKEAs hemsida och se ifall jag kan hitta några billiga lampor som jag kan ha på sängborden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar