torsdag 6 december 2012

Ännu mera snö!!

Ja, till vår (min och Iriz) stora glädje så har det nog snöat hela natten. Alltså ännu mer snö att pulsa runt i på promenaderna!! Det gillar vi massor kan jag säga! Blir nog till att busa lite på klubben på väg ut till dagis idag! Nu är ju kameran laddad med så att jag kan ta ännu fler bilder.

Gick med långkalsonger på jobb igår.....det var verkligen jätteskönt! Frös inte alls lika mycket som jag gjort tidigare i veckan, så det var ju bra. Däremot tycker jag väl inte att det är helt ok att man ska behöva gå med långkalsonger på sig inomhus! Men men, så är läget så det är bara att acceptera.

Så, det finns en liten nackdel med snön. Jo, även en snöälskare kan finna en nackdel med snö.
Det sämsta med snön är hyresvärdens sätt att skotta gångarna på. Här hos mig använder dom sin lilla bil, sätter en plog på den och kör. Praktiskt, jovisst, om man inte försökte slita upp asfalten samtidigt. Tacka gudarna för att dom inte börjat skotta tidigt på morgonen än....men det kommer säkert. Idag fick jag i alla fall sova till jag vaknade av mig själv. Men jag väntar med fasa på att dom ska börja skotta vid 7 på morgonen.....precis som dom brukar.

Nu är det bara 2 dagar kvar av den här arbetsveckan. Nattpasset idag och ett kvällspass till 20 imorgon sen är det helg. Får se om man kan få ihop en playdate med nån busig vovve så att Iriz får rusa av sig ordentligt i snön. Eller så tar vi bara en lång promenad i skogen, så att hon kan få vara lös lite.

Nä, nu ska jag slötitta lite på tv innan det är dags att bära upp julgranslådorna på vinden igen så att min hall blir användbar igen. Kanske att vi åker upp till Hööks innan dagis med och köper sån där smörja för hästar som ska vara bra att smörja hundtassar med när det är kallt och saltigt ute. Men vi får se om vi pallar köra dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar