tisdag 24 maj 2011

Förändring i livet!

Ja, det blir en förändring i mitt liv på torsdag. En bil kommer tillhöra mitt lilla hushåll i fortsättningen. Blir ingen "extra" kostnad för mig. Det handlar om samma pengar som jag la ut på hundpassning samt bensin innan, så det kommer att gå ihop. Så dagen har varit bra.

Började med ett besök hos frissan kl 10. Lite ljusa slingor i håret och lite kortare frilla. Är verkligen supernöjd. Tror minsann att jag hittat en riktigt bra frissa till ett helt okej pris. Å hon ligger bara 2 min hemifrån. Jättebra!! Hundarna satt hemma själva under tiden jag var där.

Tog en 30 min prommis med hundarna efter det innan pappa hämtade upp mej. Bilspaning stod på schemat. Återigen fick vovvisarna bli hemma. Lättast så helt enkelt. Vi åkte först till en bilfirma på planteringen och kollade på en Renault Clio, en lite blå sak som såg helt okej ut. Vi kikade på den lite och pratade lite med säljaren. Planen var sedan att vi skulle åka till bilfirmorna ute på Berga, men stannade av en slump till på Hedbergs bil på Stattena. Scannade av den begagnade marknaden och kom fram till att där var inget som var intressant, lite för dyrt helt enkelt. På väg ut så var det en säljare som började prata med oss och frågade lite vad vi var ute efter. Pappa sa som det va och säljaren bad oss komma med på kontoret så skulle han kolla sitt sortiment, för det fanns STOR prutmån på en del av bilarna. Slutade med att vi tillsammans med säljaren kollade in en Hyundai Accent. Han ville väldigt gärna sälja bilen till oss och prutade i stort sett ner sig själv 25000kr. Haha....en kul typ var det....så nu äger jag min första egna bil! På torsdag ska vi hämta den, precis innan jag ska börja jobba! Najs...så nu är det slut på cyklandet och hundarna ska härmed sitta hemma när jag jobbar. Med lite hjälp vissa dagar nu i början så ska det nog gå alldeles utmärkt!!

Men nu ska jag kolla på sporten och sen är det sängen som gäller. Jobb imorgon igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar