onsdag 18 maj 2011

Bil....eller inte.....det blir nog bil!

Har fortfarande sjukt svårt att hitta nån dagmatte. Irriterande....men då får man lösa problemet på nåt annat sätt.
Jag kommer försöka att ha hundarna hemma om dagarna. Jag hoppas innerligt att det fungerar. Har funderat ut ett upplägg som jag tycker borde fungera.
Om jag börjar 9 så skulle dagen se ut så här:
1 timmes promenad/aktivitet med hundarna innan frukost.
Be chefen att få ta 1h lunch istället för 45 min för att hinna hem och promenera hundarna 30 min samt att hinna äta.
Ytterligare en timmes promenad/aktivitet med hundarna efter jobb.
Detta skulle innebära att de faktiskt får mer motion om dagarna än va de får idag (eftersom jag cyklar får jag mindre tid över ju).

Hur ska då detta lösas logistiskt? Jo, det kommer mest troligt att införskaffas en liten bil. Har diskuterat det lite smått med pappa och tittat lite på nätet efter en lämplig bil. Problemet är att den inte får vara för dyr, men samtidigt måste den ändå hålla ordentligt. Om jag slipper betala för hundpassning så har jag råd att lägga pengar på en bil. Det skulle också innebära att jag blir lite friare och kan aktivera hundarna på fler sätt. Till exempel kommer jag förmodligen att ta upp agilityträningen igen på allvar eftersom det blir lättarfe att transportera sig fram och tillbaka. Så mycket talar för, men ska prata med mamma och pappa igen...antar att åtminstone mamma kommer försöka tala mig ur det.

Har haft en knepig vecka på jobb. Har hänt mycket som kunde ha hanterats annorlunda av somliga. Men, vissa tål helt enkelt inte kritik. Alla berörda vet precis vad det handlar om! Jag kan dock säga att det är dagisnivå på responsen!!! Sjukt löjligt....men inte nåt att göra åt det. Karma kommer väl och biter dej i arslet snart!
Tur att man har många av kollegorna på sin sida!
Å tur att man har goda vänner som kan pigga upp en lite då och då!


Igår var jag ute i Ödåkra hos Jenny och Liv. Det är lika kul att komma dit varje gång....å Liv växer så det knakar nu med! Vi har rea på jobb så jag hade köpt 2 bodys och 1 pyjamas till henne. Långärmade pyjamas stod på önskelistan, så det fixade jag. Myste lite med Lic med....mysigt att hålla bebis....men hon var inte riktigt nöjd med tillvaron då och skrek mest hela tiden. Hjälpte dock lite när mamma Jenny tog till lite knep som inte jag kan (men ja ska minsann lära mej jag med). Riktigt kul att träffa bara Jenny. Vi har aldrig umgåtts på det viset innan....undrar varför egentligen. Det är nämligen hur najs som helst. Så det lär i alla fall bli mycket av det nu!

Men nu ska jag se Glee tror jag. Sen blir det kvällspromenad med sötisarna innan det är dags att ta med sig boken till sängen. Det börjar hända saker i den nu......vill nästan inte sluta läsa när jag väl börjat.

Ja....just det...tvätten är klar nu med!

1 kommentar: