onsdag 21 april 2010

Jobb, jobb och jobb!!

Idag kom jag på att jag ska jobba på lördag ju. När jag sa till chefen att jag kunde jobba båda "Barnens lördag" på jobbet så verkade det som en kul och bra idé. Just i detta nu....låter det inte som en speciellt bra idé. Blir ju bara en halv helg över! Att ja inte tänkte på det innan! Jaja, det blir mer klirr i kassan i alla fall. Framför allt nästa lördag som är 1 maj....helröd dag! Goa pengar till mej faktiskt! Men men, jag får hoppas på fint väder på lördag och att det kommer många glada små barn som vill leka med grejerna och plantera solrosor!

Idag var regionchefen på besök hos oss på jobb. Han kollade runt i butiken ihop med chefen. Men, dom glömde ju att titta på krukorna (som jag byggde om förra veckan)! Man fick minsann påminna chefen om att dom skulle kolla på den! Ohlala!! Överöst med beröm blev man sen!! Mycket, mycket roligt att höra! Jag klappar faktiskt mej själv på axeln nu....för det är faktiskt jag som har fixat till det! Brukar inte "skryta" så mycket....men det här blev jag helt klart sjukt nöjd med....så nu gör jag det!! Skryter lite och klappar mej på axeln!

Nu ikväll har Brus och jag varit uppe på klubben ca 40 min. Det blir effektiv träning när man är ensam. Gäller att påminna sej själv om att hunden behöver vila ibland. Vi körde lite kontaktfält idag. Har fått lite tips av Åsa på A:et. Funkar riktigt bra.... Hade problem att få honom att söka sej neråt och inte titta så mycket på mej. Men då fick ja som sagt lite tips av Åsa, å nu går det mycket bättre.
Sen körde vi lite slalom med....högerslalom! Vi har bara kört vänsterslalom innan. Tänkte att jag skulle testa höger med. Började med några få portar, men det blev förvirrande för honom (som om det inte var förvirrande nog att jag var på fel sida) så jag satte upp en 6-slalom. Lite trevande är det, vilket är förståeligt, men han fattade vinken emellanåt. Han tittade väldigt mycket på mej, men när poletten stundtals trillade ner så sökte han framåt bra. Måste säga att jag är nöjd med tanke på att det var första gången som vi gjorde det. Nu ska vi bara komma ihåg att träna högerslalom lite emellanåt....framför allt tror jag att vi ska blanda både höger och vänster så att vi inte fastnar i nåt.

Vi har ju stegräknartävling på jobbet! Jag tycker att det är skitkul...för man bli extra taggad att röra mer på sej. Igår var jag för första gången uppe över 30.000 steg (okej, det var 6500 steg som var cykling)!! Imponerad av mej själv blev jag. När dagen är slut idag ska jag nog ha kommit upp i 20.000 i alla fall (inklusive att jag cyklat till och från jobb)! Imorgon ska det promeneras på jobb kan jag säga!! Minst 15.000 steg enbart på jobb ska jag ju kunna komma upp i....gärna mer!!

Nu ska jag strax hoppa in i duschen. Fryser lite!! Efter duschen blir det sista promenaden med Brus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar