tisdag 1 maj 2012

Nedräkningen har börjat :(

Ja, så är det faktiskt. I fredags ringde jag till Djursjukhuset och bokade tiden. Det är lätt det värsta samtalet jag någonsin har ringt, kändes riktigt för jävligt faktiskt! Men, för Brus skull så är det det enda rätta att göra.
På sista tiden, eller egentligen sedan förra kollen hos vetten, har Brus syn blivit mycket sämre. I mörker så existerar den typ inte. Dagtid är det bättre, men han ser inte allt då heller. Detta resulterar i en spänd hund på alla promenader. Enda gången han slappnar av på promenad, det är när vi är i något av hägnen och han kan spatsera runt lös i sin egen takt. Dock kan han inte vara i hägnet med någon annan än Iriz. Hon är den enda som det går att släppa honom med.
Kvällspromenaderna har blivit en pina stundtals. I dagsläget kan han inte skilja på levande och döda ting. Igår kväll skulle han prygla upp en brevlåda till exempel. Så kan vi inte ha det. Varken han, jag eller Iriz mår bra av det. Framför allt inte Brus. Hans liv är ganska tråkigt just nu.
Ögat kladdar som aldrig förr och mornarna då han inte kan öppna ögat är fler (kladdet torkar vilket gör att ögonfransarna klistras ihop...) än förut. Så allt blir bara sämre och sämre.
Så, nedräkningen har börjat. Den 24 maj på eftermiddagen är det dags att säga adjö till Brus.

Iriz då. Jo, hon löper som aldrig förr. Superpilsk är hon just nu. Men det borde vara förbi inom ett par dagar eftersom hon gick in i höglöpet i lördags. Jagar Brus med ändan gör hon....å han blir skitarg på henne! Men det bekommer henne liksom inte riktigt. Hon bara jagar på, så man får säga till henne emellanåt så att Brus får vara ifred.

Jobb då....jodå seru. Jobbar mer än jag någonsin gjort faktiskt. Vi bygger om som aldrig förr. Kommer att bli toppenfint när det väl är färdigt. Men, två 12-timmars pass förra veckan har satt sina spår. Börjar rätta till sig nu, men så trött jag var i fredags. Då flöt man runt som i en dvala på jobb hela dagen.
Idag är det ledigt eftersom det är röd dag (föll inte på min lott att jobba 1 maj i år). Ska snart iväg på promenad med Johanna och Bossen. Får se om Brus accepterar honom fortfarande....jaja, i koppel går det nog bra i alla fall. Jobb blir det resten av veckan. Först ett nytt 12-timmars pass på torsdag och sen är det min tur att jobba helg med. Så det blir kvällspasset på Maxi hela helgen. Spännande.....nja, vi får väl se!

Men nu ska jag hoppa in i duschen så att jag hinner med det innan det är dags att bege sig till Pålsjö skog. Sen blir det hem å lämpa av hundarna innan jag ska till Väla. Efter Väla blir det upp en sväng till det Baltrockska palatset med lite fika!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar