måndag 7 maj 2012

Löpet snart över!!

Ja, det verkar som om Iriz löp är i stort sett över. ÄNTLIGEN! Jag är inte nåt stort fan av löpen och hon har inte riktigt varit så pigg och glad denna gången som hon brukar. Men å andra sidan så har jag jobbat massor och inte riktigt haft samma tid att aktivera henne. Men idag så har hon varit lite mer sitt pigga, busiga jag så det är toppen tycker jag. Ja å så ignorerade hon grannens hund när han ville på henne, så det går på rätt håll.

Brus däremot, han verkar inte ha fattat att det är på väg att gå över. De senaste 3 dagarna har han varit som besatt av henne. Han har aldrig varit så under ett löp tidigare, men denn gången har varit hemsk. I går så var han så på henne att det blev en parning. Trodde inte det gick när de är kastrerade, men ack så fel hade jag! När jag kom ur duschen så hängde dom ihop så där snitsigt. Jisses vilken chock jag fick. Fick lugna Iriz lite eftersom hon inte verkade helt tillfreds med situationen och som tur var så lossnade dom ganska snabbt. Efter det så fick dom spendera resten av dagen på olika sidor om ett kompostgaller. Trötta var dom, så Emma och mamma kunde ha dom ihop under större delen av kvällen när jag var på jobb. Natten fick Brus dock spendera i hallen då han inte kunde gå och lägga sig utan bara var på henne. Även idag har han varit som besatt, så när jag var på jobb fick han bo i köket och Iriz i resten av lägenheten. Gick finfint det minsann!

Idag kom jag fram till att det är mindre än 3 veckor kvar till Brus ska somna in. Jag förtränger det där ganska duktigt när jag är på jobb, men när man kommer hem och har tid att fundera så kommer tankarna.....och med dom kommer tårarna. Fasar verkligen för torsdagen den 24 maj.....tvi för den!

Men nu ska jag snart krypa ner i sängen. Är ganska trött faktiskt. Imorgon är jag ledig, så det ska bli lite sovmorgon hade jag tänkt. Sen blir det eventuellt en tur ner till Storegård i Fjelie med Iriz. Brus får bli hemma då eftersom han ändå inte kan göra något. Får se hur vi känner imorgon om vi pallar köra ner.
Sen är som vanligt tanken att det ska städas och dammsugas på den lediga dagen. Här är inte så rörigt nu, så det borde gå ganska fort!

Men nu kom universums största gäsp, så sängen får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar