tisdag 22 maj 2012

Jag tittar på min hund och gråter!

Ja, för jag inser att ikväll är näst sista kvällen jag kan sitta här och bara titta på honom. Det känns helt overkligt att det faktiskt är så nära nu. Men, det kommer att bil bättre för honom. Den sista tiden så har det försämrats väldigt fort. Han krockar med många fler saker nu, han går långsamt när det är mörkt eller för ljust. Solljuset stör honom mycket mer nu än det gjort innan, vilket gör att hans öga rinner massor och han går och kniper ihop det. Han ser så lidande ut när vi är ute då. Tycker riktigt synd om honom. De senaste dagarna har vi faktiskt hålllit oss inne när det varit som soligast. Långpromenaderna tar vi på morgonen innan solen blivit för stark. Tyvärr så har han det allra bäst inomhus nu. Där behöver han inte utsättas för solen eller känna att han måste skydda sig mot allt. Så ska det inte vara! Jag lider med honom.

Stackars Iriz tycker att livet är sjukt tråkigt just nu....hon vill ju inget hellre än att gå på långa promenader i det härliga vädret.... Men hon får stå ut ett par dagar till. Sen är det bara hon som gäller! Då ska det tränas och promeneras så mycket vi bara kan! Allt fokus blir på henne! Vi ska bara göra kul saker....träna som sagt, cykla och börja springa igen!

Ja, springa ska vi göra igen! Fick en juste lön så denna månaden kan jag nog köpa nya löparskor. Det får bli en tripp ner till Lödde och Stadium Outlet/Intersport lagershop för att se om man kan hitta något till ett bra pris.

Men nu ska jag nog ta och krypa ner under täcket. Trots en lång sovmorgon så är jag rysligt trött nu.
Det är uppstigning tidigt för en skön promenad....sen är det jobb som gäller.
På kvällen kommer mamma och Emma och säger hej då till Brus.....kommer bli en tårfylld kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar