torsdag 2 februari 2012

Bus i vintertider!

Den första av fyra lediga dagar är snart till ända. Sovmorgon stod på schemat.....varför vaknar man då 6.15? Jaja, de va ju bara att somna om igen. Iriz blev lite otålig framåt 9 tiden, så då var det bara att kliva upp. På med allt vad vinterkläder hette och så ut. Kyligt värre, så vi va inte ute så länge. Frukost och ett avsnitt Glee på det, sen var allt frid och fröjd igen. Slappade i soffan fram till att Mia ringde. Bus/fotografering/promenad stod på schemat. Så det var bara att packa på sig vinterkläderna igen och köra upp till Bruces skog. Vårt perfekta promenadställe!
Perfekt väder för fotografering av busiga hundar och jag lyckades knäppa ett par riktigt trevliga bilder. Vet att jag sagt det förut, men jag måste fotografera mer.
Det är ju så himla skojigt. Blir inte så ofta som man skulle vilja. Det är ju lite bökigt att ha två hundar och en stor kamera med sig. Men, det får nog trots detta bli ändring på det. I alla fall om det ska fortsätta vara så här fint väder. Kanske att kameran får följa med till agilityträningen på söndag med. Alltid kul att fota vovvar in action, även om det är svårt!

Brus gjorde som vanligt, försökte prygla upp Vix. Alltid, alltid så ska han ge sig på stackars Vix. Men, han vann inte fajten mot Mia och sen gick det ganska bra. Han håller sig mestadels utanför buset och gnäller bara på dom när dom kommer för nära. Om han bara kunde ignorera Vix också så vi slapp fajterna som Brus skapar så hade det varit bra mycket trevligare. Dom andra fyra har i alla fall roligt ihop. Den vanligaste leken är "alla jaga Iriz". Det är alltid Iriz som vinner.....hon springer ju fortare än alla andra. När vi kom upp till hänget så var det upptaget, precis som det brukar vara när vi kommer. Tjejen som var där inne hade 4 hundar, varav en var en Whippet. Så snygg den var. Tror nog att jag kommit fram till att det är en sådan jag vill ha!

Fick veta av en uppfödare jag mailat att det är inofficiell utställning i Ljungbyhed den 13 maj. Ska ta med mig Mia och åka dit och kolla. Hoppas så klart få se några riktigt snygga hundar och ev träffa nån trevlig uppfödare. Gäller bara att ta reda på var i Ljungbyhed utställningen ska vara. Stod inte på Whippetklubbens hemsida nu, men det kommer säkert. Får väl ta med mig kameran dit med och fota alla snygga hundar som jag ser. Satt och surfade runt och kollade uppfödare igår kväll. Hittade en hel del faktiskt, men de flesta ligger ganska långt bort. Finns 2-3 st här nere i Skåne, sen kommer de flesta längre upp i landet. Hittade ett par st i Katrineholm och en intressant i Motala. Nackdelen med henne i Motala är att hon har valpar nu, så det dröjer väl innan hon har valpar igen. Men det gör å andra sidan inget, jag ska inte ha nån valp nu ändå.

Iriz har hittat en ny kompis i Ella. Dom gillar helt klart att rejsa ihop dom två. Ella gick och triggade Iriz hela vägen till hägnet. Törs inte släppa Iriz utanför när det är lek på gång, för hon lyssnar absolut inte på mej då. Ella hade dock lite svårt att låta bli Iriz och var på henne mest hela tiden. Stackars Iriz ville inget hellre än att leka med Ella, så det blev en dragig bit fram till hägnet. Väl där fick vi ju vänta lite och Iriz är inte så bra på att vänta på sin tur. Hon vill helst att allt ska hända med det samma!

På tisdag är det äntligen dags för utbildning i Göteborg. Blir hämtad vid Statoil 6.15. Rysligt tidigt, men så är det. Bara att bita ihop den dagen och sova gott på hotellet på natten sen. Spännande ska det blir i alla fall. Men innan dess så har jag en hel helg framför mig. På lördag är det dop. Darwin ska döpas i Allerum. Ska plocka upp Sandra på vägen, först ska dock hundarna lämnas hos mamma och pappa. Snällt att dom hjälper mig då jag inte vet hur länge jag är borta. Ska fota på dopet i alla fall, Jennica frågade idag om jag ville det. Klart jag vill det!! Sen blir det hem till Falkmans för att fira dopbarnet! Gott om folk har jag hört att vi blir. Trevligt!

Söndagen den innehåller ett dop den med. Då är det lilla Isabella som ska döpas. Där blir det bara kyrkan för min del, för sen ska jag iväg. Va ute på Väla idag och köpte doppresent. Hittade precis den saken jag ville köpa och nu håller jag tummarna för att Jeanette inte redan har den grejen till Isabella. Å nej Pierre, det blev tyvärr inget utespa den här gången.....kanske när hon fyller 1....kanske! :P

Men nu ska jag röja undan efter middagen (japp, sen middag). Sen blir det sängen för min del. Måste ju läsa vidare i min bok....sjukt nyfiken på att se hur det ska sluta för Noel Holcroft. Är så nära slutet nu.....vill bara veta vad som händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar