onsdag 14 september 2011

Nytt täcke!!

Idag kom äntligen Iriz nya regnträcke med posten!! Hon blev så fin så fin!
Det är perfekt i ryggen. Intaget börjar precis vid svansroten, så en kortare storlek hade inte funkat. Sen blir det lite långt ner över bogen och låren eftersom hon har kortare ben än en ren whippet, men det gör inte så mycket. Får testa ett tag och se så att det inte stör henne, men det tror jag nog inte. Skulle det vara så, då får jag korta av det lite där det är mest ivägen.
Beställde även ett Allt-i-ett koppel som vi ska ha när vi tränar. Superbra med brett halsband, svart med guldigt dekorband. Har inte hunnit fota det, så det får jag lägga upp en annan dag. Men det passade perfekt till henne!!
Både halsbandet och täcket kommer från http://www.torshammarens.se och är väl värda sina pengar. Priserna är otroligt trevliga med. Regntäcket kostade 350:- och koppelsetet 150:-. Finns massor att välja på om man kikar in i deras webshop. En hel del kläder till människor och bebisar och ett litet sortiment för framför allt vinhundar (Whippet). Sen kan man kika in på deras kennelsida med och kika lite på deras Whippar. Kan varmt rekommendera alla att handla här. Jättebra service och snabb leverans!!
Iriz ligger i soffan här bredvid mig nu. Igår gick hon in i höglöpet och hon är mest grotesk just nu. Men, det innebär ju att löpet börjar närma sig slutet, vilket är otroligt skönt. Tycker att det här löpet har varit annorlunda jämfört med de två tidigare. Har inte märkt så mycket av beteendeförändgingar på henne vid de tidigare löpen och det har jag väl egentligen inte gjort nu heller. Men hon har varit lite lost i planeten (ja mer än vanligt) den här gången. Det har inte riktigt gått att få kontakt med henne när vi varit ute, hon har verkat tankspridd liksom. Så träningen har fått ligga på is så länge, för det skulle ändå inte funka. Men så fort löpet är över så ska det tränas järnet igen. Vi ska på kurs jag och Iriz i slutet på oktober. Klickerkurs på http://www.vi2hundcenter.se minsann. Det är samma kurs som vi skulle gått tidigt i våras, men det blev aldrig av då eftersom Brus var dålig då. Så nu gör vi ett försök igen. Så det är egentligen bra att hon löper nu, för då stör inte det i kursen i alla fall! Ska bli otroligt spännande att se hur det går!
Vädret här i Helsingborg är bara skit just nu. Det blåser storm och regnar mest hela tiden. Inte särskilt roligt faktiskt. Hundarna är inte så förtjusta i att gå ut i det vädret, speciellt inte Brus då. Men det är bara att bylsa på sej regnkläder och skor som tåler regn och promenera. På tal om regn, när jag var hemma på lunchen och var ute med hundarna såg jag det fulaste jag sett på länge. Det kommer en ganska ung kvinna på cykel i regnet. På huvudet har hon, håll i er, en "paraplymössa". Så sjukt ful att det borde vara förbjudet att ha en sån på sej över huvud taget. Jag hade ju skämts över att visa mig ute i en sån. Som jag skrattade när hon hade cyklat förbi.
I veckan har jag också varit hemma hos Jennica och Henrik lite. Måste ju hälsa på lille Darwin så mycket som det bara går. Ja å så va jag på kurs med Jennica och Nitro i Ängelholm igår. Det var mycket lärorikt att gå på kurs för någon annan och med någon annans hund. Men det fungerade riktigt bra, med tanke på att jag bara kört Nitro ett fåtal gånger. Får se om Jennica är fit nog att köra själv nästa tillfälle, om 2 veckor.
Darwin
Nu ska jag kolla lite på tv innan det är dags för sängen. Imorgon blir det förhoppningsvis sovmorgon. Är vädret ok så sätter jag nog ut lite slalompinnar på gräset och tränar ingångar med Brus. Eller så åker jag kanske upp till klubben och kör framåtsändande. Det behöver vi verkligen öva mer på.
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar