måndag 5 september 2011

Mr. Kelpie himself........

......ligger just nu utslagen på mitt vardagsrumsgolv. Efter ett antal nätter borta så antar jag att han är ganska trött i knoppen, men en natt till ska han väl stå ut.

Sen bebis Falkman började sin resa ut mot den stora världen så har Nitro och Gimli sovit borta. Idag kom bebis Falkman (med föräldrar) hem från BB och Gimli fick komma hem hon med. För att introducera en hund i taget så fick Nitro komma hit inatt. Imorgon skulle jag väl tro att han får komma hem han med. Ska se om jag kan försöka underhålla honom imorgon så att han är någorlunda trött när han får komma hem igen.
Blir åtminstone promenad med Mia och hennes vovvar, så förmodligen blir det lite bus med Jack och Iriz. Sen blir det en löprunda med mig och Iriz också. Ja den är ju inte så lång, men det är ju alltid nåt. Sen får vi väl se vad vi kan göra för att knoppen ska bli lite mosig den med. Han ska i alla fall inte komma hem supertoppad, det kan jag säga!

Iriz började löpet i söndags morse. Idag droppar hon mest hela tiden, så lägenheten är "löp-säkrad", eller ja, soffan har fått ett lakan på sej. Fördelen med att hon löper nu är ju att hon är klar tills dess att vi ska gå kurs i oktober. Va lite orolig för att hon skulle dra ut på det så att löpet inte var klart till dess. Men så blev det som tur var inte. Ska bli spännande att gå kurs med henne, får se hur hon klarar av det. Klickerkurs på Vi2Hundcenter ska bli skoj! Klickern gillar hon ju nämligen.

Idag har jag äntligen beställt ett regntäcke till Iriz med, ja å ett "allt-i-ett" koppel att använda när vi tränar. Efter vissa problem med en internetbutik som inte kunde leverera varor, så skippade jag den ordern. Kommer aldrig ens att försöka handla där igen. Så jag googla lite och hittade en webbutik/whippet kennel som sålde diverse saker, bland annat täcken och koppel till hundar. Gav mej på att försöka mäta lilla Iriz. Inte lätt det inte. Någonstans mellan 49 och 52 cm tror jag att det är. Mätte henne och några olika täcken hon har och kom fram till att jag skulle beställa ett täcke som är 52 cm. Hellre att täcket blir lite för stort, än att det blir för litet. Återstår att se om jag mätt rätt eller helt galet när det kommer.

Men nu ska jag gå och göra mej redo för sängen. Ögonlocken börjar bli tunga nu minsann. Hoppas på sovmorgon imorgon...ja i alla fall till kl. 9 hade ju varit skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar