lördag 25 juni 2011

Lite halvseg får man nog kalla mig!!

Gårdagen började med jobb kl 8. Ja va där ett par minuter tidigare så jag han roffa åt mig 4 fina liter jordgubbar, stod på min lista att ta med till midsommarfirandet. När dörrarna öppnadesk l 8 så rasade det in folk. Det känns som om det var längesen det var så mycket folk där så tidigt. Men de e klart, alla vill ju ha färska grejer till midsommar. Eftersom vi hade fått varor med så var det bara att börja slita i vagnarna. Kl 9 kom det mer personal till Special, 4 till för att vara exakt, och då gick det rätt så fort att packa upp alla varor. Arbetsdagen flöt på i bra takt, först kl 14 lugnade det ner sig. Slutade 15.00 och då var det bara att åka hem å kasta sig i duschen. Skönt var det att duscha.

Packade sedan in hundar, jordgubbar och kaka och begav mig upp till Eskilsminne. Trodde att de skulle ha börjat äta sill redan när jag kom, men inte då. Så snabba var dom inte. Eftersom jag inte äter sill så blev det ägg, potatis och gräddfil för min del då. Vovvarna var lyckliga över att få busa av sig, ja Iriz i alla fall för Brus hade fullt upp med att kolla ifall någon tappade nåt ätbart på golvet. Snapsvisor och mycket skratt blev det under sillätandet. Vi har alltid sjukt roligt ihop, älskar det!!
Blev en hel del bebismys med Liv också. Gillas skarpt!! Hon hängde på min arm rätt så länge, så Jenny fick vila armarna lite. Inte verkade hon misstrivas där minsann, ja Liv alltså, så det är ju najs. Roligt att man kan avlasta lite!
Grille blev det dags för och maten avnjöts med gott om skratt, åter igen. Mätta och belåtna kastade vi oss över jordgubbar och kaka. Smaskens! Lutar åt att jag får baka en kaka till, bara till mig, så jag kan njuta lite här hemma med!
Nån gång under kvällen fick Henrik och jag en skrattattack. För hans del var det säkerligen spriten och för min del tröttheten.
Eftersom Brus väckte mig kl 5 igår morse, så var jag rätt så trött redan efter jobbet. Kl 00,30 var jag hemma igen. Surfade lite och sen så blidde det sängen för mig och hundarna. Tog minsann inte lång tid innan vi somnade alla tre. Skönt!!

Nu blir det snart duschen för min del. Klar å färdig ska man va så man kan gå ut med hundarna precis innan det är dags att bege sig till jobb. Skulle tro att det blir en 50 minuters promenad idag. Bästaste mammsen och pappsen passar dom idag och imorgon när jag jobbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar