söndag 4 november 2012

Måla, måla, måla.....färdigmålat!

Fick en idé om att jag skulle måla om i mitt sovrum. Kollade först med hyresvärden angående målning och dom ville att jag skulle beställa underhåll i förtid....för det kanske inte var säkert att de skulle godkänna min målning vid en eventuell besiktning, om jag valde en udda färg. Runt 1000kr tyckte dom att jag skulle betala för att få underhållet utfört i förtid....ICKE! Köpte färg (ljust grå) och diverse måleritillbehör och så började vi måla (fick hjälp av underbara syster yster).

Så nöjd jag är, men det är inte riktigt färdigt än. En väggtext ska upp på den långa väggen mitt emot sängen. Sen är det färdigt!

Såhär såg det ut före rollerattacken.....

 
 Och såhär ser det ut nu.....och där ser ni texten som ska upp på väggen med. Vet dock inte om den kommer att se ut exakt så, men just de orden blir det i alla fall!

 
Jag är som sagt sjukt nöjd. Bort med den hemska, mörka randiga tapeten och på med ljus färg. De turkosa detaljerna passade in sjukt bra!
 
Nu ska jag ta ut min lilla hund på kvällens sista promenad, sen ska vi gå och lägga oss i vårt "nya" sovrum!! Gissa om vi ska sova gott!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar