torsdag 29 november 2012

Snart är det jul!!

Älskar julen!! Tyvärr är man inte ledig så mycket som man kunde önska....men julafton och juldagen slipper jag jobba i alla fall! Även detta året spenderas julen med familjen hemma i stan. Gillar att träffa släkten, men det är skönt att det bara är vi med när man inte är ledig så mycket. Men förhoppningsvis har man lite tid över att träffa några vänner.

Plockade fram alla julstjärnor och ljusstakar i söndags. Älskar när jag får fram allt ljus....det blir så mysigt. Några tomtar fick också komma fram.....5 st tror jag att det blev totalt och det räcker alldeles utmärkt. Nu väntar jag bara på att få plocka fram julgranen. Men det får nog vänta en vecka eller två....för alla bara sågar mej för att jag vill ta fram den redan nu.....älskar min julgran!

Agilityträningen med Iriz går bra. Vi tjatar vidare med kontaktfälten och det går sakta men säkert framåt. Fick tips av Lotta hur jag skulle göra med högerslalom med och det provade vi på igår. Koppel på och så leder jag henne igenom portarna. Gick superbra och så länge jag inte trasslar in kopplet i pinnarna så går det riktigt fort. Så nu får vi se hur lång tid det tar innan jag kan ta av kopplet. Men vi tjatar vidare med både kontaktfält och slalom.....så får vi se hur det går på tävlingen i Halmstad i januari. Första inomhustävlingen....men det ska väl gå bra det också!

Håller på å fixar å donar lite här hemma idag....Iriz vilar efter frukosten. Men snart ska jag ta en paus i fejandet och åka till klubben och träna. Vi behöver komma ut båda två, men mest Iriz för att hon inte ska bli så gnällig och skällig på dagis ikväll! Sen blir det lite mer fejande när jag kommer hem. Förhoppningsvis hinner jag göra en omgång matlådor till.

På jobb blir det mer och mer att göra ju närmare jul vi kommer. Min förhoppning är att folk börjar köpa adventskalendrar med....så att jag slipper spara huuuur många som helst till nästa år. Annars så borde resten av leksakerna börja trilla iväg snart.....hoppas jag! Idag blir det till att skriva lite skyltar, så att alla till dag för dag varorna är klara...så behöver man inte tänka mer på det.

Men nu ska vi nog ta oss upp till klubben.....innan vi segar ihop alldeles. Blir till å klä på sig ordentligt för det var inte supervarmt ute direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar