tisdag 9 augusti 2011

Largehund!!

Ja, så var det då bekräftat idag! Jocke hjälpte mig och Mia att mäta Iriz ikväll. Mia tyckte ju att hon borde vara en mediumhund, men jag var inte riktigt så säker på det. Inte Jocke heller för den delen! Mia hade fel....även om Iriz stod som en kratta (helt på sniskan som om hon va rädd för mätstickan) så var hon inte så liten som 43 cm.....nä....46 cm var nog mer korrekt. Så det blir till å lära henne att hoppa genom det höga däcket och på de höga hindrena. Känns som om det kommer att bli spännande det. Men det ska nog gå det med....skam den som ger sig.

Det gick super när jag tränade med henne idag. Hon höll sig hos mig även om där var 2 andra hundar som tränade på planen samtidigt.
Brus var helt off idag igen. Fattar inte varför, men han bara spårar hela tiden. Ett par varv gick det helt okej, men sen så bara slutade han lyssna och sysslade med sitt istället. Då fick det minsann vara nog, han fick sitta i bilen och Iriz fick komma ut och umgås.

Idag fick jag min nya fina iPhone 4 med posten. Gillar den skarpt! Så mycket snabbar än min gamla iPhone. Sitter mest bara och pillar med den hela tiden!

Men nu ska jag käka upp mina kanelbullar, sen blir det sängen. Imorgon är det äntligen dags att gå till frissan! Ska bli så otroligt skönt!!!

1 kommentar: