söndag 6 mars 2011

Sköna söndag!!

Gisses vad helgen går fort, tur att man är ledig imorgon med!! Hoppas på lika fint väder då. Tanken är att det ska cykeltränas med Iriz imorgon. Kan ju vara bra om hon har sett en cykel innan vi blir av med bilen och ska börja cykla. Så det är planen för imorgon.
Igår var jag på prommis med Jennica på förmiddagen. Superskönt! Sen blev det en hel del skidor med. På eftermiddagen var det dags att bege sig till Jenny för att få lite finare naglar! Sjukt nöjd är jag! Tack Jenny! Känns lite ovant, men väldigt bra så klart!! Hämtade hem vovvisarna från föräldrarna, beställde en pizza och åkte hem till soffan. Såg klart andra chansen innan jag kröp ner i sängen.
Idag har det varit massor med skidor på tv. Vasaloppet, så bara slutet av det, lite alpint och sen herrarnas 5-mil från VM. Slappt har det varit alltså. Efter skidorna så åkte jag och hundarna ner till stranden och tog en inte allt för lång promenad. Det blåste alldeles för mycket. Både jag och Iriz frös. Brus var bara allmänt lycklig över att vara på stranden. Sitter i soffan nu och har käkat upp resten av pizzan från igår. Andra maskinen tvätt är igång och hundarna sover. Vad ska man göra resten av kvällen då?
Iriz har spelat lite spel idag. Har inte kört Nina Ottossons aktiveringsspel med henne särskilt mycket innan eftersom hon inte visat nåt intresse för dom alls. Men under skidorna idag så var hundarna lite rastlösa, så jag plockade fram dom. Brus han kan ju, så där behöver man inte fundera så mycket.
Iriz fick bröja med den allra enklaste som jag lånat av Jennica.
Den klarade hon galant!
Sen fick hon prova på nästa.
Den gjorde hon som om hon aldrig gjort nåt annat.
Nästa gång blir det till att prova på en som är ännu svårare.

Får väl se hur det går med den.

Nu ska jag ta hand om min tvätt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar