måndag 9 juli 2012

Skall på skall på skall......

Ensamhetsträningen med Iriz gick toppen.....förra veckan! Idag har tydligen alla framsteg blivit som bortblåsta. Jag kunde inte ens gå till soprummet utan att lilla damen skulle stå å gapa. Skall tilläggas då att detta har hon inte brytt sig om på säkerligen ett halvår. Spännande.....vad gör man nu?
Jaja, vi tjatar väl vidare med ensamträningen och så får vi se hur det går helt enkelt. Inte ge upp, inte ge upp!
Kan ju helt enkelt vara som jag trott mest hela tiden, att det inte är en ensamhund utan att hon helt enkelt trivs bäst med en hundkompis. Ja, för det var ju inga problem att vara ensam hemma med Brus.
Jag har i alla fall lagt ut en annons på grannar.se så får vi se om någon nappar på det. Har även mailat en tjej som jag tidigare haft lite lös kontakt med. Det ordnar sig nog....frågan är bara hur.

Var upp och tränade lite kontaktfält med lilla loppa innan idag. Hon trampar så fint på targeten när man lägger eller kastar den på marken. Superfint. Men så fort man lägger den vid kontaktfälten så är det som om den inte finns längre. Antingen ser hon den inte, eller så fattar hon inte att hon ska göra samma sak med den där. Så det får vi helt enkelt jobba vidare med.
Beställde faktiskt en tävlingslicens till henne igår. Så nu måste vi liksom ut och tävla. Sen om det blir i år eller nästa det får vi se. Men nu är det gjort i alla fall! Ska upp och träna med Anna och Maya på onsdag, så då får vi nog bygga bana helt enkelt så att vi får något ut av träningen. Oavsett så blir det inte lika tråkigt att träna då, som det är när man är ensam.

Imorgon kommer förhoppningsvis min paracordbeställning med. Ska knyta ihop ytterligare ett halsband. Det är så roligt att pyssla med det. Skulle kunna knyta upp hur mycket lina som helst faktiskt! Måste bara beställa mer d-ringar och runda ringar. Ska kolla sybehörsaffärerna här i området innan jag beställer på nätet bara.

Men nu ska jag ta ut min lilla vovve på en liten promenad innan vi slår oss till ro i soffan för kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar