onsdag 11 april 2012

Snart dags för utbildning!!

Ja, på tisdag morgon drar vi iväg till Lerum och Aspenäs igen. Så skoj ska det bli att få träffa alla igen, ja å att få lära sig en massa saker med. Ser fram emot det riktigt mycket. Vovvarna är uthyrda, den här gången på annat håll än familjen. Brus kommer att få bo hos Jennica och Jeanette. Det kommer att bli toppen tror jag! Iriz kommer att få spendera alla dagarna ute i Vallåkra hos gamla dagmatte. Hon kommer ha det hur bra som helst där ute med alla vovvekompisarna! Trött kommer hon vara när jag får hem henne, men alldeles säkert hur nöjd som helst.

Påskhelgen har varit hur lugn som helst. Jobbade långfredagen men har varit ledig efter det. Jobbade första dagen idag. Skönt med 4 dagar ledigt. Har mest slappat och myst med hundarna. Så det har varit riktigt skönt. Lite uppladdning inför vad som komma skall.

För på måndag så drar ombyggnaden i butiken igång på riktigt. Dom har ju hållit på ute på lager i snart 3 veckor (tror jag det är) och där börjar det väl avta snart hoppas jag. Det är liksom kaos över allt och inte finns det någon plats över heller....ja å så är där ett stort hål i golvet! Ja dom skulle koppla på ett rör till på avloppet som va där nere under all betong och grus. Cura bygger och bygger i sin hörna och igår så började dom även att riva fastfooden och bakomvarande väggar där. Så det är kaos över allt känns det som....och värre ska det bli. Men det kommer att bli roligt, samtidigt som det kommer att bli otroligt jobbigt.....men bra blir det säkerligen i slutändan i alla fall!

Ska jobba hela helgen nu....så jag har stängning torsdag och fredag. Detta innebär sovmorgon och förhoppningsvis träning med Iriz någon eller båda av dagarna. Ska dra iväg ett sms till Mia och kolla ifall hon ska med. Iriz är så otroligt duktig och hon tycker att det är superkul. Så det är ett superbra sätt att aktivera henne på. Hon har lika skoj som jag!!!

Men nu ska jag ägna resten av den här kvällen åt att titta på tv tror jag. Orkar faktiskt inte med mer än så idag! Det tär på krafterna att börja jobba kl 7......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar