söndag 8 april 2012

Påskatider!

Ja, påsken är snart till ända. Jobbade långfredagen men efter det har jag varit ledig. Skönt är det att inte göra något alls! Imorgon hoppas jag dock på lite sovmorgon.
Igår var jag uppe och tränade med Iriz och Stewie. Första gången Stewie var med oss och det märktes. Han var lite ringrostig, på ett nytt ställe med mig och Iriz som han inte känner. Gick väl sådär kan jag säga....men att han kan, det märks. Vi ska bara lyckas locka fram det. Så han får gärna följa med igen!
Idag har syrran och jag varit hos farmor en kort sväng, sen blev det bus med hundarna på klubben och efter det en sväng till Väla för att inhandla diverse födelsedagspresenter. Kvällen har bjudit på slappe i soffan tillsammans med Iriz. Brus kinesar hos syrran inatt så att jag och Iriz kan köra lite ensamträning imorgon. Förhoppningsvis blir det agility med Mia och company, men förmiddagen får nog bjuda på en löprunda.....första löprundan för året i såna fall. Måste verkligen ta tag i det där igen....var ju så duktig i somras!

Brus då....jo han mår som han mår. Upplever vissa dagar som väldigt bra och andra dagar som sämre än tidigare. Tyvärr så är dom dåliga dagarna fler än dom bra. Väntar ju fortfarande på att Iriz ska börja löpa, vilket inte verkar som om det ska dra igång inom en snar framtid. Det har gjort att tankarna på att ta bort honom tar en annan riktning. Ska jag ta bort honom innan hon löper? För hans skull vill jag ju inte vänta hur länge som helst heller, han har inte något superkul liv just för tillfället tyvärr. Men hur länge ska man vänta? Den senaste tanken är att vänta 6 veckor till. Vi ska nämligen bygga om på jobb och jag har fått ett heltidsschema under 5 veckor.... Känns taskigt mot Iriz att börja med att sätta henne ensam hemma 9 timmar om dagen..... Så oavsett hennes löp så kommer han nog att få vara kvar i minst 6 veckor till. Inom den tiden ska hon ha börjat löpa om hon inte hade tänkt löpa oregelbundet helt plötsligt. Men vi får väl se hur det blir. För Brus skull så vill jag inte vänta i all evighet heller....han mår ju inte riktigt bra nu.
Men idag var han lycklig när han fick springa på klubben och jaga Iriz och bollarna som kastades. Så det är skönt att han kan ha lite ljusglimtar i allt det tråkiga faktiskt!

Men nu ska vi nog ta och bädda ner oss i sängen. Börjar bli trött faktiskt! Å som sagt så hoppas jag på sovmorgon imorgon bitti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar