tisdag 4 oktober 2011

Bästa bästa Iriz!!

Ja, percis som rubriken lyder! Bästa bästa Iriz!!
Ikväll har hon gjort debut som "stand in" till Brus på agilitykursen nu när det börjar bli för mörkt för min lille kille! Å vilken debut sen! Full fokus på mej och uppgiften som skulle utföras, trots 5 andra hundar på vår kurs samt säkerligen 10 hundar på lydnadskurs! Med tanke på att kursen är väldigt tävlingsinriktad så var det en svår uppgift för henne att hoppa in där. Men hon klarade det så väldans bra och jag känner mig så stolt! Visst, vi fick bryta ner övningarna i mindre delar, men hon var så duktig! Vi kommer fler steg framåt än bakåt nu för tiden, så det är hur bra som helst! Sen har jag en tendens att kasa bakåt i utvecklingen själv och jag är inte alls lika tydlig som jag är med Brus. Helt omedvetet blir det så och jag måste verkligen få bort det där, för jag måste ju vara tydligare mot henne än mot Brus....det säger ju liksom sig självt! Så det går i alla fall framåt och jag är så stolt över min lilla virrpanna idag! Så vi ser verkligen fram emot nästa vecka!
Fast det blir träning på torsdag morgon först!

Nu ska jag käka en kanelbulle till, sen blir det sängen för mig. Klockan ringer 05,30 imorgon bitti nämligen!!

1 kommentar:

  1. Just det.. Du har väldiga problem med magen din stackare. Skönt att höra att det är bättre

    SvaraRadera