söndag 3 juli 2011

Hemma efter en helg i Linköping!

Helgen har spenderats i Linköping hos mormor med familj och kusiner och moster. Kletigt som tusan igår och åska i stort sett hela dagen. Natten spenderades på hotell, eftersom inte alla fick plats hos mormor. Första gången med hundarna på hotell. Brus var dålig i magen, så jag och mamma har sovit i 2 timmarsskift hela natten. Jag var ute med honom vid 02.15, mamma med honom (och Iriz så hon fick kissa) vid 04,30 och sen väckte han mig vid 7,00 igen. Mellan dessa gånger har han traskat omkring, pipit och varit allmänt orolig och gurglig i magen. Tyckte synd om honom. Vet inte riktigt varför det blev så. Kanske en kombination av hunger, stress och värme...vem vet. Så det resulterar i trött mamma, trött Sara och trötta hundar idag. Blir absolut en tidig läggning ikväll.
Ikväll när vi kom hem så fick hundarna kvällsmat, lite sent men det gjorde inget. Brus verkar hungrig för det mesta och jag har ett tag funderat på om man skulle ge honom något med maten som är lite mättande men inte ger så mycket "extra". Så ikväll rev jag ner varsin morot till dom i maten. Som jag skrattade när Iriz åt. Hon hade stora bekymmer med dom rivna morötterna. Haha! Brus började med att sortera ut färsen förstås, men sen åt han sina morötter med. Slickade sen rent Iriz skål med och åt upp resten av hennes morötter. Så det får nog bli lite morötter och andra grönsaker i maten för bådas del i fortsättningen.
Nu ska jag öppna min godispåse och se om jag kan hitta nåt skojsigt att se på tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar