måndag 4 april 2011

Besviken....

Jisses vad längesen det var sedan jag skrev här. Har varit mycket och det har hänt en del sen sist. Brus får ingen dispens för att tävla agility...surt, men inget att göra åt det. Ny dagmatte har hittats och där ska hundarna vara för första gången på torsdag. Ensamträningen går framåt med stormsteg. Numera sitter hundarna ensamma 1-1½ timme utan några som helst probloem, så det känns verkligen superskönt! Blir lite lättare då! Va å klippte mej i fredags hos Nathalie. Blev superduperbra! Så nöjd med min frilla och med färgen! Återigen har man blivit så besviken....jag fattar inte. Har jag gort nåt särskilt för att få folk att ogilla mej för den jag är? Orkar snart inte bry mej mer. Varför skulle jag göra det när ingen annan gör det? Jag är den jag är och kommer inte att ändra på mej! Men det känns hårt när det är mer än en person man blir besviken på. Har dessutom fått en dålig känsla angående Brus. Har hela tiden tyckt att han är pigg och har sett så bra han kan på sitt öga. Men nu så känns det som om han kanske ser lite sämre. Min magkänsla har varit bra sen operationerna och Brus har varit sitt gamla jag hela tiden. Nu blev det ju lite tumult i lördags när han nafsade efter mitt kusinbarn. Tror att han blev skrämd eftersom kusinbarnet kom på hans blinda sida och eftersom de inte lyssnade när han sa ifrån utan bara fortsatte. Men han ska inte göra så ändå. Pga det och lite andra grejer så fick Brus ganska rejäla tillsägelser under lördagen och igår var han ganska låg hela dagen. Men det var väl egentligen inte förrän i morse som jag reagerade på hans syn. Han låg i sin korg i sovrummet när Iriz kom in och gick in i sin bur som står 0,5 m från hans korg (med öppningen bort från honom). Hon lekte lite med sin boll där inne och rätt va de e så morrar Brus och skäller till sådär ilsket som han gör när hon petar på honom. Väldigt konstigt, för det brukar han inte göra när hon är aå pass långt ifrån honom. Jag hoppas att det beror på att det var ganska dunkelt i sovrummet, hade inte tänt lampan än, men jag är inte alls säker. Så jag får väl ha lite uppsikt över honom nu dom sista dagarna på semestern för å se om jag kan se nån skillnad. Jag hoppas innerligt att jag har fel! Men nu är det dags att göra sig i ordning lite och diska undan. Pappa hämtar mej om 40 min för då ska vi på promenad. Sen blir det lunch här innan jag ska iväg och fixa naglarna. Pappa har lovat passa hundarna under tiden. Hoppas Jenny har hittat på nåt skoj att göra med naglarna.... Å jag fattar inte varför texten blir i ett enda stycke....fast att jag lägger in radbrytning emellan varje stycke....skitjobbigt att läsa ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar