tisdag 5 juni 2012

Barnvakt!

Jajamensan! Idag har jag varit barnvakt. Darwin spenderade dryga timmen här under tiden hans mamma var på spa och fick massage. Vi var ute på en trevlig promenad med Iriz. Darwin somnade när vi gått drygt halva promenaden. Vaknade gjorde han lagom till jag öppnade porten där nere och skulle gå in. Sen var det full fräs på den lille grabben. Men det gick bra det med. Lyckades till och med få i honom en hel portion gröt innan hans mamma kom tillbaka.

Efter att Darwin och Jennica traskat härifrån igen så åkte jag och lämnade Iriz till Emma. Väla var slutdestinationen för min del. Jennica fyller år på torsdag och det ska firas imorgon. Så en present skulle inhandlas. Inte lätt det.....men till sist lyckades jag hitta en enkel, ganska vuxen present. Hoppas att den går hem. När jag väl handlat färdigt så blev det en tripp till Maxi för att inhandla det sista till middagen. Tacos blev det hos Emma. Mumsigt! Iriz sover hos syrran inatt så jag slipper köra dit henne imorgon bitti. Så det blir lillasyster och Iriz tid imorgon när jag jobbar! :)

Nu sitter jag uppgosad i soffan och dricker te. Börjar bli lite mosig...så det är nog strax dags för sängen.
Men först ska jag titta klart på Mannen som talar med hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar